Descrierea programului de studii
Conform sistemului Bologna, studiile postuniversitare sunt obligatorii. In consecinta, programul de master Managementul Firmelor de Comert, Turism si Servicii se adreseaza absolventilor de studii de licenta centrati pe domeniul economic si interesati in cresterea propriului nivel profesional pentru a putea sa asigure conducerea si functionarea agentilor economici de profil, la parametrii impusi de dinamismul economiei nationale si internationale si sa desfasoare o activitate de cercetare stiintifica performanta, ca o conditie obligatorie pentru accesul la programele de doctorat.
Nevoia unei astfel de aprofundari vine din urmatoarele considerente:
- Comert
- Turism
- Servicii
Misiune
Asigurarea unei pregatiri stiintifice profunde, in sensul aprofundarii interdisciplinare sau transdisciplinare a acestui domeniu de studiu si de profesionalizare, in sensul dobandirii de competente profesionale dezvoltate intr-un domeniu specializat asa cum este domeniul Turismului, Comertului si Serviciilor.
Obiective:
- dezvoltarea de competente necesare prestarii serviciilor de consultanta in managementul afacerilor in comert, turism, servicii
- dezvoltarea abilitatilor manageriale in domeniul turismului, comertului si serviciilor
- actualizarea si dezvoltarea cunostintelor, prin studierea problematicii relevante, de interes, pentru cei care doresc o perfectionare in cariera din turism sau care doresc sa-si inceapa cariera in acest domeniu
Competente asigurate
Competente generale
- planificarea strategica in comert, turism si servicii;
- fundamentarea planului de afaceri, a strategiilor, planurilor si programelor specifice, a procedurilor de indeplinire, precum si identificarea si aplicarea masurilor de corectie in scopul realizarii in cele mai bune conditii a obiectivelor previzionate;
- identificarea implicatiilor globale ale dezvoltarii comertului, turismului si serviciilor;
- analiza riscului si incertitudinii in economia comertului, turismului si serviciilor;
- utilizarea Managementul Sistemelor Informationale in procese de decisionmaking, planuri si strategii;
- dezvoltarea proiectelor de implementare a facilitatilor turistice;
- capacitatea de evaluare si analiza a cerintelor restrictive existente pe plan international in raport cu protectia consumatorului si a mediului;
- utilizarea metodelor de cercetare stiintifica fundamentala si aplicativa in elaborarea proiectelor multinationale.
Competente si abilitati specifice: capacitatea de analiza a contextului global al turismului si a implicatiilor globalizarii asupra dezvoltarii economice mondiale si regionale; utilizarea principalelor programe din domeniul managementului turismului; abilitatea de a fundamenta metode de planificare, concepere si implementare a infrastructurii fizice care contribuie la dezvoltarea facilitatilor turistice la nivel micro si macroeconomic; abilitatea de evaluare a mediului intern si extern a unei organizatii intr-un mediu dinamic si in continua schimbare; capacitatea de a detine o viziune globala si strategica a metodelor de management si comercializare care deriva din noua era a Internetului pentru a imbunatati competitivitatea companiilor si a destinatiilor; capacitatea de a concepe si initia proiecte de cercetare in comert, turism si servicii si de a extinde viziunea lor critica asupra metodelor de cercetare; abilitatea de analiza a problemelor privind optimizarea utilizarii resurselor, optimizarea transporturilor, simularea si panificarea activitatilor, organizarea productiei, atenuarea riscului si incertitudinii, analiza firelor de asteptare si utilizarea teoriei jocurilor in evaluarea strategiilor de piata; abilitatea de a elabora studii de fezabilitate, elaborarea si conducerea programelor de investitii in conditiile utilizarii eficiente a resurselor si protectiei mediului inconjurator.