Descrierea programului EGCE
In societatea comunicationala, construirea unei relatii de incredere presupune noi competente comunicationale din partea actorilor economici. In Romania, importanta comunicarii eficiente a devenit evidenta o data cu aderarea la Uniunea Europeana, care ofera oportunitati de dezvoltare pentru intreaga economie. Toate informatiile legate de acest proces, ce vor fi selectate pentru a fi facute publice, vor trebui sa raspunda nevoilor de informare si standardelor de transparenta ale Uniunii Europene. Pe piata educationala comunicarea devine o prioritate ce deriva din nevoia extinderii competentelor de baza, mai ales in ceea ce priveste comunicarea in mediul de afaceri, unde informatiile obtinute prin canalul comunicational raspund nevoii de evaluare, intr-o maniera cat mai veridica, a riscurilor pe care le implica orice afacere. Programul de studii Economie Generala si Comunicare Economica raspunde atat cerintelor impuse de comunitatea europeana, cat si de piata fortei de munca promovand comunicarea profesionista ca mijloc de eficientizare a activitatii, avandu-se in vedere faptul ca prin comunicarea profesionista se obtine mai mult control asupra rezultatelor, mai multa vizibilitate, o identitate bine perceputa, o integrare mai buna in mediul economic si social, unitate in actiune si raspunsuri mai adaptate la circumstantele care se tot schimba. Absolventii acestei specializari pot sa se indrepte catre un numar mare de domenii ale vietii economice, dezvoltand variate cariere profesionale: specialisti in comunicare si relatii publice, consilieri si analisti economici, profesori in invatamantul preuniversitar si universitar, cercetatori in domeniul economic, economisti in orice ramura de activitate, in serviciile/departamentele de strategii ale firmelor publice si private, analisti in mass-media etc. Programul de studii de licenta Economie Generala si Comunicare Economica raspunde astfel realitatilor pietei muncii din Romania dar si a celei din regiunea Nord-Est. In plus este un program deschis, fiind orientat spre conjunctura actuala a economiei si desfasurarii afacerilor pentru a asigura studentilor dezvoltarea de abilitati practice care sa le permita accesul ca specialisti pe piata fortei de munca atat din Romania cat si din Uniunea Europeana, pe baze egale cu tinerii din Europa.
Misiune
Misiunea programului de studii de licenta Economie Generala si Comunicare Economica consta in a oferi un un pachet integrat de cunostinte si instrumente privind teoria si practica comunicarii in afaceri si in pregatirea de specialisti (economisti si comunicatori profesionisti) cu studii superioare in domeniul economiei si a comunicarii economice pe o piata globala. Obiective:
- pregatire universitara teoretica si practica in domeniul economiei si comunicarii si formarea de analisti si specialisti in relatii si comunicare economica. Se urmareste dobandirea de catre studenti a unor cunostinte, competente si abilitati corespunzatoare stadiului actual de dezvoltare a stiintelor economice la nivel european, in scopul asigurarii pentru acestia, a unor noi perspective de angajare pe piata muncii interne si internationale.
- abilitarea profesionala in crearea unei culturi a comunicarii, in restructurarea tehnicilor si metodelor de operare, comunicare economica si organizationala dupa standardele europene;
- pregatirea studentilor pentru studii masterale si doctorale in domeniul economiei si comunicarii economice.
Competente asigurate
Programul de studii Economie Generala si Comunicare Economica va asigura absolventilor sai urmatoarele competente generale si specifice: Competente generale:
- Competente generale privind legislatia (drept si legislatie economica, drept comercial)
- Competente de economie si contabilitate (contabilitate, economia intreprinderii, analiza economica a sistemelor de productie)
- Competente in marketing (marketing general, politici de marketing)
- Competente de management (managementul general, managementul calitatii, managementul cercetarii, managementul resurselor umane, managementul intreprinderilor mici si mijlocii)
- competente in utilizarea tehnologiilor informatice in domeniul problematicii economico – financiare la nivel de societate comerciala sau macroeconomic;
- Cunoasterea teoriilor si modelelor specifice economiei si utilizarea lor in evaluarea fenomenelor, proceselor si starilor specifice diverselor domenii economice
- Intelegerea conceptelor si abordarilor specifice economiei de piata Competente specifice:
- Stapanirea limbajului economic pentru a-i permite comunicarea in scris si verbal
- Capacitatea de comunicare si relationare ca si competenta fundamentala prezenta in orice standard ocupational;
- Abilitati de comunicare in limbaj economic in cel putin doua limbi straine
- Capacitatea de a identifica si utiliza diferite surse si tehnici (echipamente) de informare si comunicare
- Capacitatea de analiza, sinteza si prognoza micro si macro economica, manifestata prin: spirit analitic si sintetic de interpretare a informatiilor economice, spirit inovator, discernamant, realism, adaptabilitate si flexibilitate a gandirii;
- Capacitatea de explicare si interpretare a fenomenelor, proceselor si starilor specifice domeniului economic
- capacitatea de argumentare a solutiilor alese in demersul managerial
- Capacitatea de integrare si adaptare la exigentele profesionale ale institutiilor si organizatiilor in care vor activa
- capacitatea de a ajusta politica de marketing si de comunicare a institutiei in functie de mutatiile care au loc pe piata
- Capacitatea de a redacta documente si rapoarte specifice administrarii afacerilor
- Cunoasterea si intelegerea reglementarilor si uzantelor in economie si administrarea afacerilor
- Consilierea in luarea strategica a deciziilor, construirea de relatii si programe care sa stimuleze increderea, participarea si imputernicirea angajatilor
- Negocierea, contractarea si derularea de afaceri, potrivit mandatelor incredintate
- Spirit de initiativa in rezolvarea problemelor practice
COMPETENȚE GENERALE
a) Competenţe generale privind legislaţia (drept şi legislaţie economică, drept comercial)
b) Competenţe de economie şi contabilitate (contabilitate, economia întreprinderii, analiza economică a sistemelor de producţie)
c) Competenţe în marketing (marketing general, politici de marketing)
d) Competenţe de management (managementul general, managementul calităţii, managementul cercetării, managementul resurselor umane, managementul întreprinderilor mici şi mijlocii)
COMPETENȚE SPECIFICE
a) Stăpânirea limbajului economic pentru a-i permite comunicarea în scris şi verbal
b) Comunicarea economică şi organizaţională după standardele europene
c) Activitate comunicaţională desfăşurată la nivelul unei firme şi utilizarea în managementul strategic al acesteia
d) Folosirea corectă a limbajului economic şi a principiilor economice fundamentale pentru îmbunătăţirea clarităţii mesajelor economice
e) Prelucrarea şi gestionarea informaţiilor financiar-contabile
f) Dezvoltarea de strategii şi planuri de comunicare şi evaluarea lor
g) Implementarea diferitelor activităţi şi instrumente de comunicare
Ocupaţii posibile:
Asistent de cercetare economist în economia generală – 263117; Asistent de cercetare economist în gestiunea economică – 263125; Consilier administraţia publică – 242201; Consilier / expert / inspector / referent economist în comerţ şi marketing – 263104; Consilier / expert / inspector / referent economist în economia mediului – 263103; Consilier / expert / inspector / referent economist in economie generală – 263102; Consilier / expert / inspector / referent economist în gestiunea economică – 263106; Consilier / expert / inspector / referent economist în management – 263101; Consilier / expert / inspector / referent economist în relaţii economice internaţionale – 263105; Consultant în management – 263107; Lector carte – 262205; Publicist comentator – 264210; Redactor – 264211; Redactor prezentator de televiziune – 265425; Secretar de redacţie (studii superioare) – 264215; Secretar economic (studii superioare) – 263126; Tehnician economist – 263108; Ziarist – 264219
Planuri de învățământ